همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی آحرین آمار مبتلایان و قربانیان آنفلوآنزای نوع A در 22 کشور واقع در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) به تفکیک منتشر کرد.

به گزارش ایسنا در بازه زمانی 28 اکتبر تا 7 نوامبر در کشورهای واقع در منطقه مدیترانه شرقی 28 هزار و 751 نفر به آنفلوآنزای نوع A مبتلا شدند و 188 نفر فوت کرد‌ه‌اند که بیشترین مبتلایان به ترتیب مربوط به کشورهای کویت با 6 هزار و 640 مورد، عربستان با 4 هزار و 119 مبتلا و کشور عمان با 3 هزار و 829 بوده است.

در این گزارش شمار قربانیان در ایران در حالی 33 تن اعلام شده که براساس اعلام روز چهارشنبه 20 آبان وزارت بهداشت، شمار قربانیان آنفلوآنزای خوکی در کشور 58 تن می‌باشد.

در هر حال براساس آمار قربانیان، ایران و عربستان دارای بیشترین قربانی آنفلوآنزای A در منطقه می‌باشند.

برپایه این گزارش، کمترین موارد ابتلا به کشورهای سومالی (2 مورد)، پاکستان (6 مورد) و جیبوتی با 9 مورد اعلام شد.

این درحالی است که 7 کشور از مجموع 22 کشور واقع در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) شامل لبنان، ‌مراکش، سومالی، سودان، تونس، جیبوتی و امارات متحده عربی هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

براساس این گزارش که از سوی سازمان بهداشت جهانی ارایه شده است هر چند کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ شمار مبتلایان با 2 هزار و 153 مورد پنجمین کشور در منطقه محسوب می‌شود؛ اما به لحاظ شمار قربانیان در بین 22 کشور نخستین مقام را داراست.

در کشورهای همسایه ایران نیز آمار مبتلایان و فوتی‌ها چنین گزارش شد: افغانستان 779 مبتلا و 14 مرگ، پاکستان 6 ابتلا و یک فوتی، عراق یک‌هزار و 835 مبتلا و 9 مرگ.

کد خبر 95374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز